Forum elektrische fietsen.

>> Terug naar de Topics lijst >> Bekijk alle posts
foutmelding sparta pharos finesse?
Ingezonden door Jelle
hallo,
wanneer ik de fiets (sparta pharos finesse) inschakel op normaal of eco dan knipperen de 3 lampjes tegelijk en wordt en werkt de hulpmotor niet. normaal gesproken knippert alleen het laatste lampje als de accu bijna leeg is.
is dit een foutmelding? dat de accu af is misschien?
ik heb geen handleiding bij de fiets (2e hands), weet iemand wat dit inhoud?
RE: foutmelding sparta pharos finesse?
Ingezonden door matthias
ofwel is de freewheel van het achterwiel te stroef (speling te strak aangedraaid) : ketting moet onmiddellijk stoppen met meedraaien als je stopt met trappen.
ofwel staat de torksensor te nipt geregeld (als je motor blijft ondersteunen als je niet trapt, maar dat merk je niet als je rijd, test het met je achterwiel van de grond) daarvoormoet de motor onder het frame uit, zodat je die kan bijregelen

mvg,

Matthias
Ingezonden door Damian.
Ik moet zodra ik stop met trappen even de fiets uit zetten. Dan is er niks met dat oude beestje aan de hand.

Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd stukken beter gaat. Ook als ik hem niet uit zet.

Ach heb hem ook bij een oud vrouwtje weg en die fiets heeft ruim 7 jaar stil gestaan. Zelfs de originele banden zitten er nog in goede staat onder.

Maar nu dit verholpen is heb ik een ander probleem met mijn oude barreltje. In de 3 piept de achteras nogal maar merk het niet in het fietsen zelf. Hoe komt dit? Heb alles al met speciaal lagervet in gesmeerd.
Ingezonden door Damian
Ik heb al een tijdje een Sparta Pharos ( Blauwe Finesse ) en heb dit probleem ook al enige tijd. Met name als ik op een bepaalde manier stop met trappen.

Is daar een oplossing voor?
Ingezonden door willie
had ik ook,maar als je inschakeld met de trappers stil ging het bij mij wel goed
Post een antwoord

om veiligheidsredenen, type de code over in de box. Als je de code niet kan lezen, ververs je de pagina.