Forum elektrische fietsen.

>> Terug naar de Topics lijst >> Bekijk alle posts
SundVall electrische fiets
Ingezonden door Schorpioen
Wie heeft ervaring met een sundvall electrische fiets 36 volt.
Gaarne reactie.
RE: SundVall electrische fiets
Ingezonden 6 dagen geleden door Adriaan.1952
Een Sundvall Sintra gekocht. Ondanks een drukke zaterdag in het filiaal te Dongen uitstekend geholpen door een jonge gemotiveerde medewerker Frits. Heeft alles duidelijk uitgelegd en mij een proefrit laten doen. Bij het afhalen in het magazijn ging een andere medewerker weer alles uitlegen. Al met al een zeer persoonlijke benadering. Inmiddels 150 KM weg op mijn nieuwe Sintra en hij gaat als de Brandweer. Hoe de fiet's zich in de toekomst gaat houden weet ik natuurlijk niet, echter door ons fietsenplan op het werk hoefde ik maar 50,- Euro bij te betalen. Tot nu -- van Cranenbroek - Toppie.
Ingezonden 8 dagen geleden door tONY
IK HOOR DAT ALLEMAAL GRAAG ZEGEN DAT IS GEMAAKT IN CHINA ENZ. ALLE GROOTE MERKEN LATEN HUN PRODUKTEN MAKEN IN CHINA EN DE REST VAN ASSIA OMWILLE VAN DE LOONKOST EN DE MILIEU TAKSEN DAT DE WESTERSE LANDEN OPLEGGEN IK KOM GEREGELD IN ASSIA IK KAN U NAMAAK TOESTELLEN VAN CHINA DAT BETER EN LANGER MEE GAAN DAN DE ORIGNAL MAAR GINDER HET IS ALLEEN HET PROBLEEM DAT MEN GEEN KONTROLE DOET OP DE PRODUKTEN NA AFWERKING
ALS ER NU EEN CONTAINER MET TOESTELLEN VAN TV RECORDERS AANKOMT DAN IS ER AL 10% STUK DAT NIET WERKT U KOMT MET HET TOESTEL THUIS NIEUW UIT DE DOOS EN WERKT NIET DUS VOOR HUN IS HET GOEDKOPER EEN NIEUW TE GEVEN DAN TE MAKEN EN ZO WERKT DAT IK HAD VOOR MIJN SUNDVALL FIETS EEN BATAVUS DIE RIJD TOCH NIET BETER EN NA 3 JAAR OOK AL DE MOTOR STUK EN MIJN VRIED EEN GAZELLE EN JUIST UIT DE WINKLE EN DE MOTER MAAKTE OOK VEEL LAWAAI JE MOET GEWOON GELUK HEBBEN MET WAT JE KOOP
Ingezonden 8 dagen geleden door Maurice
Joshy: Het merk Cross "schijnt" van Batavus te komen, maar dat weet je dus niet zeker. En denk je dat ze voor die prijzen geen "Chinese" onderdelen gebruiken? En voor de 800 euro die je aangeeft krijg je alleen een damesmodel, een met de Sundvall Sagunto of Cabrera vergelijkbaar herenmodel kost 1299 euro.
Ingezonden 12 dagen geleden door Joshy
IPV dat chinese spul kan je bij www.MATRABIKE.nl ook voor 800 euries Europees fabricaat e-bikes kopen: het merk CROSS schijnt van Batavus te komen! Onder de 1000 euro heb je een goede ebike daar, van een ervaren fietsenfabrikant. Craneborg fietsen is toch china spul.
Ingezonden 12 dagen geleden door Frans
twee fietsen type Sintra gekocht in Dongen,
heel goed geholpen,drie proefritjes op verschillende types,heel relaxte verkoper,de fietsen zijn prima,de batterij opladen na 100 km!,bij snelheid van 15 km/u
motor hoor je niet werken,we zijn er blij mee.
Ingezonden 13 dagen geleden door Kees078
Een week geleden een Sundvall Cartagena V.4 bij Van Cranenbroek gekocht voor 785 euro. Deze versie staat nog niet op de site.

De minpunten: motorgeluid, verlichting, rem (achter),slot en garantie/reparatie.

Motor maakt in standje 3 te veel lawaai, stand 1 en 2 vallen mee.
Geen schakelaar op display voor verlichting.
Axa slot, maar zonder mogelijkheid om een ketting aan te sluiten.
Zadel is wat hard en te goedkoop.
Rollerbrake rem achter wordt een probleem na enige maanden. Liever een V-Brake.
Voor een garantiereparatie moet je naar het verkooppunt van Van Cranenbroek rijden en dat is voor mij 60 km. vanaf mijn woonplaats, ophalen idem.

Het pluspunt: De prijs.

Dit soort B fietsen worden onder diverse merken verkocht maar qua prijs is Van Cranenbroek de goedkoopste. De onderdelen zijn vrijwel gelijk maar de prijs kan verschillen tussen 800 en 1400 euro. Van Cranenbroek heeft ook modellen onder 600 euro maar dan hebben ze domweg 200-300 euro kwaliteit weg gelaten (velgen, frame, stuur en accu). Voor weinig gebruik nog steeds voldoende, maar ik wilde meer. Heb lang rondgekeken tussen Sparta, Batavus en Gazelle maar werd moe van de prijzen (gemiddeld rond de 2000 euro).

Ik heb nu 800 euro uitgegeven voor een basis elektrische fiets zonder poespas en zonder bijzondere software/display. De fiets doet wat hij moet doen; fietsen met ondersteuning. Doe er nog 100 euro bij voor een ander zadel / een ander slot en ik kan 2 fietsen kopen voor de prijs van 1 Sparta. Heb afgelopen weekend probleemloos tochten gemaakt van rond de 50 km en dan is de accu nog niet leeg. De fiets is minder dan een merkfiets maar je houdt 1200 euro in je zak, Voor dat geld kan ik een extra reparatiebeurt in de buurt betalen, als ik geen zin heb om naar Brabant te rijden.
Ingezonden 14 dagen geleden door Tony
bij ons inde wijk zijn er 7 fietsen van het merk Sundvall die van van craenebroek komen en die zijn allemaal heel tevreden over zijn wel gekocht in Dongen
Ingezonden 17 dagen geleden door John
Ja, heb ik (1 dag ervaring met een Sundvall Almeria fiets). Eergisteren gekocht, gisteren stopten na 30 kilometer het display en de ondersteuning ermee. Bij thuiskomst bleek de batterij niet te laden (rood lampje op de lader blijft constant branden). Ben benieuwd hoe dat komt. Hij reed lekker tot ie ermee stopte. Ik het alvast een berichtje naar van Cranebroek Dongen verstuurd.
Ingezonden 18 dagen geleden door Ronny
Maurice,
heb verschillende mails gestuurd en de laatste telefoon die ik deze week kreeg van Vancraenenbroek was dat ze op de boot naar hier zitten en in week 40 binnen zouden komen.
Ben eens benieuwd?
Ingezonden 19 dagen geleden door Maurice
Beste Ronny, heb zelf ook een Cabrera besteld, al op 28 juni. Toen zou de levertijd 9 weken zijn, dus week 35. Onlangs gebeld en de verwachte levertijd zou nu pas week 38 of 39 zijn (wat ook nog niet absoluut zeker is). Ze zijn blijkbaar nogal populair...
Ingezonden 20 dagen geleden door kees
Ik heb in juni een bardelona fiets gekocht bij van den cranenbroek in budel.
Vandaag vliegen me de spaken in het achterwiel me om de oren.
ik heb er ongeveer 300 km op gefietst.
is dit normaal? of valt dit onder de garantie?
Ingezonden door Johan
Johan is vriend van Diny, die ook al een tijdje een Sundvall Badalona heeft, Johan heeft er nu ook een, want zonder of met electrice fiets tegen de wind in fietsen is bij windkracht 5 of meer niet fijn. Fiets bevalt prima, wij maken ritten tot wel 100 km op een dag, rijden ook dikwijls zonder ondersteuning, want deze fiets is net zo zwaar als onze batavus weekend zonder ondersteuning.Valt op dat veel klachten hier genoemd van fietsen uit Landgraaf komen. Wij hebben er een in Dongen, en een in Schijndel gekocht, niets dan lof.
Ingezonden door Ronny
Bedankt Maurice,
Heb een cabrera besteld, maar zou pas binnen komen in week 37.Ze denken dat het een model gaat zijn met v5.
Ingezonden door Maurice
Antwoord op de vraag van Ronny over het verschil tussen v3 en v4 wat achter verschillend modellen staat. Dit is de aanduiding van het type accu waarmee de fiets is uitgerust.
Ingezonden door Diny
Sundvall Baldalona nu twee maanden in bezit, geweldige fiets. Heb er nu al veel meer als 80 km op een accu mee gereden ( ik weeg maar 46 kg) Mijn vriend heeft alleen de remmen iets losser gezet omdat ze iets te strak zaten, met bijgeleverd materiaal een handeling van niets. Snap niets van de negatieve berichten over de fiets en Cranenbroek, service is prima, als je twee linkerhanden hebt zou ik geen fiets bij Cranenbroek kopen, maar spaken breken, en geen service verlenen lijkt mij een onzin verhaal.
Ingezonden door Ralph
Geweldige fietsen bij vcb. In 1 woord super. Goede prijs kwaliteit verhouding. Goede service. Vooral in landgraaf. Verkoper Kees en Thei weten waarover ze praten.

Gr een trotse sevilla bezitter.
Ingezonden door Ronny
Zou ook graag een sunvall cabrera willen kopen , maar wat is het verschil tussen v3 en v4 wat achter verschillend modellen staat?
Ingezonden door Jan
Ik heb een cartagena 36 v sinds een jaar , als we aan het fietsen zijn met een gezelschap 1 Sparta van € 2500.00 en 2 even dure waar ik het merk niet van weet , zijn deze 3 fietsen niet in staat om mij bij te houden , ik vingd het een prima fiets en heb nog steeds geen slechte punten ontdekt , voor de Sparta waar mijn vrouw € 2500.00 voor heeft betaald kan ik drie Sundvalls kopen
Ingezonden door Toon
kan iemand mij uitleggen hoe de fietscomputer van de Almeria moet instlellen rit,dag en totaal
Ingezonden door Robert
Dag , na 2000 km nog altijd 100% tevreden van mijn 2 Almeria fietsen , ik weeg boven de 100 kg en toch al afstanden in groep gedaan van 70 km in Z limburg , juist terug van 4 dagen zeeland , nog geen lekke banden of spaken of eender wat kapot gehad voor mij kan deze fiets zeker mee met de duurdere exemplaren
Robert
Ingezonden door Norbert
Afgelopen week heb ik een almeria gekocht. Ik voelde bij hogere snelheid dat de achterband iets hobbelde. Dus na 170km gefietst te hebben ben ik naar de fietsenmaker ( cranenbroek Landgraaf) gegaan. Deze zag al meteen dat de velg scheef was. Na overleg met zijn baas, werd de fiets meteen gemaakt , binnen 15 minuten kompleet nieuw achtervelg. Bovendien werd mij een gratis kopje koffie aangeboden. Dat noem ik nou een prima service . Ps de sundvall almeria is een prima fiets , daar kan menig duurdere fiets niet tegen op. Mvg een tevreden fietser.
Ingezonden door doehetzelver
Weet er iemand wat voor elektronica in die Sundvall fietsen zit? Hoeveel Watt is de motor?
Kan de snelheidsbeperking worden opgeheven via herprogrammering?
Accu
Ingezonden door Hans Janssens
Heeft er iemand nog een accu in de aanbieding voor een almeria sundvall ik hoor het graag. Email awmajanssens@ hetnet.nl
Ingezonden door tonnie
Ik heb nu een SundVall Almeria gekocht 20-07-2014
Ziet er goed uit motor bijna stil. Trap licht ook zonder ondersteuning en heb al 70 KM gereden de eerste keer en accu nog niet leeg. Voor dit geld een prima fiets. Mensen moeten altijd zeuren,koop dan een fiets van een paar duizend euro.
Ingezonden door hens
wie heeft er ervaring met een sundvall sadaba
Ingezonden door Maurice
Mijn Sundvall accu's en oplader zijn inmiddels verkocht.
Ingezonden door Diny
Ook een Sundvall Badalono gekocht, in Dongen.
Lekker simpele fiets, geen toeters en bellen, voor 599 euro. Fiets rijdt perfect, en is zeer snel ( 25 km per uur in hoogste stand)Ik zie geen verschil met de veel duurdere fietsen, ook shimano afgemonteerd, alle aluminium frames) ook koga,gazelle, batavus etc etc komen uit china. Velgen en naven prima afgewerkt , remmen en verlichting ook prima. De 36 v 10 ah accu heeft veel capaciteit. Betrouwbaarheid zal de toekomst uitwijzen. Tot nu toe erg tevreden, nu week in bezit. ( 25-6-2014) zal voortgang melden.
Ingezonden door Maurice
Ik heb overigens nog 2 36V-accu's en de acculader van mijn Sundvall die onlangs gestolen is die voor een zacht prijsje weg mogen, als iemand nog een extra accu nodig heeft. Mijn e-mailadres is divmh@xs4all.nl.
Ingezonden door marij
Sinds vorig jaar juni een SundVall gekocht en nog geen 20 km er mee gefiets is al 2 keer terug geweest tot de trap ondersteuning weigert. Nu heb ik hem weer terug sinds een paar dagen< zou naar fabriek zijn opgestuurt waar ik mijn vraagtekens bij heb!!!Ga vanavond proberen en ja hoor 3 km tot bij mijn moeder jippie doet het perfect. Kopje koffie gedronken en met volle moed naar huis dus mooi niet doet het gvd weer niet!!en nu wordt het morgen nog gezelliger want kan ik weer dagen gaan bellen om iemand van Cranerbroek in Landgraaf te pakken te krijgen . En het was echt niet de goedkooptse fiets die ik gekocht heb!!
RE: SundVall electrische fiets/malaga
Ingezonden door ron
wij hebben sinds een jaar twee ebike`s nl de sundvall malaga en nog steeds tevreden alleen nu bij 1 fiets breken spontaan de spaken er zijn er nu al 6 gebroken en dit gebeurt achter elkaar nu heb ik al 2 mails verstuurt maar ze geven nog geen antwoord dus even wachten hoe zij dit gaan oplossen
Ingezonden door fietser
Zo zie je weer cranenbroek en itek zijn geen fietsenmakers maar dozenschuivers geen kennis van fietsen
Ingezonden door Maurice
Ongeveer een jaar geleden een Sundvall Sagunto gekocht bij van Cranenbroek Landgraaf. Met de fiets op zich heel tevreden, comfortabel, fiets lekker en met een grote actieradius (als je tenminste niet te lang in de hoogste stad fietst). Maar ze zouden de fietsen iets beter mogen nakijken voordat ze ze aan de klant meegeven. Toen ik hem net had viel opeens de hele aandrijving uit. Moest naar de TD worden opgestuurd en bleek gewoon een kabel te zijn die niet goed was bevestigd. Vorige week naar de plaatselijke fietsenmaker gebracht voor een beurtje (omdat Landgraaf voor mij 50 km rijden is) en bleek de achterwielnaaf vast te zitten, wat waarschijnlijk al vanaf het begin het geval is geweest (maar wat je niet zo merkt bij een elektrische fiets). Hij is nu waarschijnlijk beter dan toen ik hem gekocht heb.
Ingezonden door Giesen tgw
Ik heb een flyer van 3000 en mijn vrouw een sundvall van 900 e
Zij heeft hem nu een paar jaat ,kan ong 65 km op 1 volle accu fietsen op stand 3 ,kan op 5 Max
Gebruikt hem iedere dag
Naar mijn mening is hij sneller dan de flyer t8
,maar dat geef ik niet graag toe dus ...
Werkelijk een super fiets die Almería ,1 x nieuwe accu ,was garantie en een keer ander display ,ook garantie ,gekocht bij filiaal in Schijndel nb
Bij cranenbroeck ,Schijndel heb ik super service ervaren,
En ik werk er niet ,,,,,,,want ik ben 70 jaar
Ingezonden door danielle
Ik heb ook een Sundvall fiets, de beige oma fiets. Ben er super blij mee en hij doet het ook super! (Heb hem nu ongeveer 8 maanden) ik raad hem zeker aan!
Ingezonden door Erik
Hoi,
Ik krijg een foutmelding ER.4 op het display van mijn malaga, maar ik vind het nergens terug wat dat betekend. Weet iemand hier is van. Alvast bedankt
Ingezonden door Aragon
In April een Sundsvall Badalona gekocht. Prima fiets. Heb hem iedere dag in gebruik, zonder problemen. Voelt degelijk en dat nog wel voor zo een prijs. Ik zeg : gewoon kopen.
Ingezonden door Gerard ter Haar
Ik rijd op de 24 volt zowel als op de 36 volt
Sundvall.
Allebeide fantastische fietsen.
Bij twee fietsen heb je altijd wel
een akku met stroom.
Twee fietsen zijn ook goedkoper dan een.
Ingezonden door Remo
Zou graag een sundvall Cabrera fiets willen kopen, maar als ik al deze negatieve reacties lees over de fietsen dan krijg ik toch wel een beetje schrik om er een aan te schaffen.
Ingezonden door Willy
SundVall of gelijk welk ander merk ge moet gewoon een beetje geluk hebben zoals met alles. Ik lees veel overr spaken die breken en ander mankementen. Een nieuwe fiets moet na korte tijd nagezien worden door een fietsenmaker zoniet krijg je problemen. Vrienden hebben een e bike gekocht bij VCB na enkele kilometers heb ikzelf deze fiets bij gesteld, nooit geen problemen mee gehad. En ja, ook nog dit. Alle fietsen zowel bekende als niet bekende merken worden allemaal in dezelfde fabriek met dezelfde arbeiders gemaakt, in china dus.
Ingezonden door zwolgen
wie heeft er ervaring met een sundvall sadaba
Ingezonden door fietser
blijf bij krananenbroek wek is alleen dozenschuiver en hebben er geen kennis van
Ingezonden door e-bikeserviceshop
best

dit is "normaal" heb hier verschillende fietsen h staan met het zelfde probleem, oplossing nieuw display wat in de meeste gevallen niet onder garantie valt. een zakje erover doen is een antwoord voor ervanaf te zijn. ik weet dat in deze gevallen niet makkelijk is om een nieuwe display vast te krijgen. de winkel die zo iets zegt is gewoon puur verkoop en dan uw plan trekken. als er nog iets is info@e-bikeserviceshop.be
Ingezonden door marianne
Hallo,
Ik heb een maand geleden een electric e fiets gekocht.
Ik was heel tevreden,tot dat het begon te regenen en de LCD display nat eerst, toen deed hij het niet meer,na informeren in de winkel zeiden ze dat ik een zakje erom moest doen.
Dat lijkt me niet normaal, heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet?

Bedankt voor jullie reactie alvast.
Gr Marianne
Ingezonden door Fred
Hallo,
ik heb net een sundvall almeria fiets gekregen maar helaas zonder oplader. Weten jullie waar ik die kan kopen? Gr Fred
Ingezonden door Johan
Kan iemand mij zeggen welke stand je de sleutel moet zetten bij het opladen? on,off of lock?
Ingezonden door van den Boom
ik heb deze fiets ruim 2jaar niks als lof over deze fiets, beter dan die van mijn egenoot,die heeft een Batavus helwemaal waardeloos van 2500 ERO,trekt niet nog geen worst uit de pan
Ingezonden door werner
Sinds kort in bezit van een sundvall, malaga
Ik moet zeggen, deze fiets doet het prima, ook genoeg power, dus naar mening een goede aankoop, zeker voor deze prijs.
Ingezonden door Ton
Fiets gekocht 27-3-2012 met 2 jaar garantie.
Nu zijn er ineens 5 spaken gebroken, maar hier is toevallig geen garantie op, volgens mij horen de spaken toch ook bij de fiets.
Ingezonden door Hans
Vandaag de sundvall e- bike gekocht vcb Landgraaf , een flinke Tour in het Limburgse land mee gemaakt en ik moet zeggen........heerlijk die fiets..... Super....en geen problemen gehad......ben eens benieuwd hoe de komende maanden gaan worden... Ik hou jullie op de hoogte!!
SundVall electrische fiets
Ingezonden door Ineke
Wij hebben een Sundvall Alicante gekocht in april 2013 en deze is nu voor de 5de keer terug, 4x trapondersteuning die niet werkt en 1x ketting door midden. Wel een beetje spijt van de aankoop en wat als de garantie voorbij is?? Hij was niet duur maar in 4 maanden 5 keer terug voor reparatie is wel erg veel.
Ingezonden door Piet Verbeek
wie weet het adres van de dealer van de SundVall 36 v. Dit ivm met het kwijtraken van het accu sleuteltje. Wie weet hier een oplossing voor ?
De fiets is eerlijk gekocht,alleen de papieren en de reserve sleutels heb ik nooit gehad
Ingezonden door a vd bosch
ik heb een Sundvall Almeria gekocht bij cranenbroek in dongen op 1.6.2012 wij rijden alleen de zomer maanden op deze fiets en op 13.06.2013 brak in eens mijn voorvork bij cranenbroek terug gebracht en ik ben heel netjes geholpen en het was gewoon garantie maar mijn buurvrouw heeft op de zelfde dag ook een gekocht en haar slot was kapot binnen een maand maar moest 30.= euro betalen slechte service en werd ook nog eens afgeblaft ze zijn zeer onbeschoft tegen haar geweest dus voor haar is het een slechte zaak .
Ingezonden door Jos
Vorig jaar 2 x Almeria gekocht in Opglabbeek...

Nu reeds 1500 km en loopt perfect!!
Zou ze niet meer willen missen...
Stonden ook reeds 5000 km op de drager achter de auto wat ook slijtage veroorzaakt door getril...
Inderdaad nu en dan eens schroefjes nakijken en drupje olie maar moet dat niet met alle fietsen ;-)

Gewoon doen!! Voor dat geld ben je echt niet gekl**t ;-)

Veel fietsplezier
Ingezonden door janssen
wij hebben sinds 2 weken een sundvall segunto, wij zijn toch zo tevreden!!!!! hebben al heel wat km gemaakt, ook door het heuvelland, het enige wat ons stoort is dat van Cranenbroek in het frame staat ook nog aan 2 kanten!!!!! zijn nu aan het rondneuzen voor een mooie sticker, of heeft iemand een ander idee????? voor de rest veel fietsplezier iedereen
Ingezonden door Anoniem
Wij hebben in mei 2013 een Sundvall Sagunto gekocht bij Cranenbroek.
Na 1200 km fietsplezier tot nu toe alleen maar lof.
Ingezonden door Johan
Wij hebben in mei 2 Sundvall Sagunto gekocht bij Cranenbroek. We zijn net terug van een trip van 7 wkn naar Frankrijk. We hebben veel gefietst en zelfs in de bergen! De fietsen zijn gewoon top! De trapondersteuning is geweldig, dat doet een merkfiets van boven de 2000 euro niet na. Tochten van 70 km, met volle ondersteuning, hebben we diverse malen gemaakt en dan nog was de accu niet leeg.
RE: SundVall malaga
Ingezonden door Ron
Wij hebben 2x het model malaga gekocht bij vcb nou wat ik kan zeggen prijs /kwaliteit gewoon goed loop zelf wel even de boutjes na van de achterdrager .
Ik heb maar 1opmerking en dat is de handleiding die zit er niet bij dus je moet alles zelf uitvinden .
Maar kortom een heerlijke fiets
Ingezonden door Marc
ik heb vorig jaar een 2 elektrische fiets gekocht bij vancraenbroek in opglabeek
de 1ste was een alicante 36v
die heb ik echter maar een week gehad motor
maakte hels lawaai !!! en de batterij hielt het nog geen 30km uit !!
op internet door verkocht nog niet de moeite gedaan om er mee terug te gaan
dan na een maand een goedkoper model gekocht
de 24 volt voor 599 euro sundvall
en die heb ik nu inmiddels 9maanden....(5000KM)
en ja er scheelde van alles aan nu !!!
batterij gesmolten in de buitencontacten van de behuizing van de fiets
achter TROMMELrem schuurt en maakt lawaai
en de rem is moeilijk in te drukken met de hand
contactslot heeft enorm speling
voorvork blijft soms vast zitten heel vervelend
de grote degelijke poot zogezegd is ook gebarsten
de elek motor maakt nog meer lawaai dan in het begin....
ketting valt heel vaak af heel vreemd !!!!
versnelling haperenheel vaak
als je remde voel je heel speling in de voorvork en in het stuur had ondervonden na 1000kms
dat alles begint los te komen van schroeven
de fiets is nu binnen van 20 juli en het grappige was wel er stonden na een kwartiertje nog drie mensen met pas aangekochte nieuwe elektrische fietsen te wachten bij de technische dienst
echt geen goede reclame hoor als je het mij vraagt
ben eens benieuwd hoe de fiets uit de herstelling gaat komen ????
hou jullie op de hoogte
grts marc zonnige groetjes
Ingezonden door Maurice
Twee weken geleden een SundVall Sagunto bij van Cranenbroek gekocht. Vorige week viel de aandrijving plus het display opeens uit. Fiets teruggebracht en display bleek kapot te zijn. Moest worden besteld. Vanmorgen een telefoontje dat het display niet op voorraad was in het magazijn en dat de hele fiets naar de technische dienst zou worden opgestuurd. Zou 1 à 2 weken gaan duren. Voor de rest een zeer fijne fiets die comfortabel is en zeer fijne ondersteuning geeft. Afwachten of en hoe het probleem wordt opgelost en of ik toch geen kat in de zak heb gekocht.
Ingezonden door Robert
fietsen gekocht bij van craenenbroek , heb nu in de verlof ongeveer 800 km gedaan , valt zeer goed mee , ja motortje maakt wat geluid in volle ondersteuning, so wat , morgen gaan route rond Sint-Truiden doen ongeveer 60 km , wel 1 lader defect gehad , direkt nieuwe gekregen
, prijs kwaliteit +++ , als je ergens anders dubbel betaald mag er wel eens iets meer geluid maken
Robert
Ingezonden door janssen
Wij staan op het punt om de slecht.fietsen te kopen van 1125,00 maar ben nu gaan twijfelen wie heeft er pas zo een fiets gekocht??????
Ingezonden door robert b
koop gewoon twee elektrische fietsen en laat je niet afschrikken. Het belangrijkste is dat je de fietsen koopt in een winkel die je vertrouwt voor zijn service. Normaal gesproken heb je zelden of nooit problemen maar het geeft een prettig gevoel om te weten dat de verkoper je fiets zelf kan herstellen zonder hem naar de fabriek terug te moeten sturen. Ik vind trouwens dat over de Sundvall elektrische fiets hier voldoende tevreden reacties zijn dus gewoon doen! Veel plezier er mee.
Ingezonden door leo
Ik denk dat er ook genoeg positieve reacties zijn maar zich niet melden op dit forum. Er is gauw wat negatiefs te vertellen over welk onderwerp maar ook. stonden op het punt 2 fietsen te kopen maar schrikken nu wel even van al die ellende.
Ingezonden door joop
ik heb sinds mei 2013 twee sagunto elektrische fietsen. Rijden werkelijk waar top en vooral de 9 (!) ondersteuningsstanden zijn top. Dat zie je bij een veel duurdere sparta niet eens!
Ingezonden door Marie
In augustus vorige jaar heb ik een elektrische fiets gekocht bij Van Cranenbroek. Grootste miskoop ooit! 2 weken na de aankoop zijn we op fietsvakantie geweest. Het ding liep constant stil en maakte nog veel lawaai ook. Daar stonden we dan met een zware elektrische fiets zonder ondersteuning! Ondertussen is hij al 4 keer in herstelling geweest, maar de fiets haalt nog steeds zijn beloofde km niet! Volgende keer ga ik naar een fietsenwinkel...
Ingezonden door coolen
kan mijn fiets gekocht bij cranenbroek niet verzekeren!!
Ingezonden door corry
Woon in vlaardingen en wil de alicante kopen voor 499,00 euro maar wie heeft daar ervaring mee ben 73 en wil weten of hij zonder ondersteuning zwaar fietst en wat hij ongeveer weegt
Ingezonden door Vincent
Ik heb een HPVelotechnik Trike dat is een ligfiets op 3 wielen. Daar zit een BionX 37V 250 what trapondersteuning op. Prijs 6836,75 euro. Daar heb ik op 3 jaar tij al zeker voor 1200 euro reparatie aan gehad, binnen de 5000 km. 2 nieuwe voorwielen, 1 nieuw achterwiel. Diverse keren breken de spaken in het achterwiel. Nieuw klokje, liep na een regenbui helemaal vol. Service kun je naar fluiten, totaal geen garantie. De nieuwe voorwielen waren al kapot toen ze bij mij arriveerde, vanuit Duitsland. Ik moet hem zelf repareren, krijg wel een fantastische ondersteuning van Marseal in Heerlen.
Ik wil maar zeggen. Je kunt geluk en pech hebben met een fiets. Of hij nu duur of goedkoop is. Maakt niks uit. www.scorpiontrike.nl
Ingezonden door Bernabé
wij hebben ook zo'n 2 fietsen gekocht op 06/04 grote rommel is het! al 4 keer mee terug geweest en telkens ben ik hem minimaal 2 weken kwijt. een tip koop u fietsen in een fietsenzaak en niet in een bouwmarkt dan heb je teminste service!
Ingezonden door Paul de Moedt
Nu in 2 jaar twee nieuwe accu's. Daar blijkt dus maar 1 jaar garantie op te zitten.
Ingezonden door Jan
Hoe waterdicht zijn de displays?
Ingezonden door Robert
Heb 4 weken geleden 2 fietsen gekocht bij vcb , nu ongeveer 300 km gereden rijden zeer goed , ik weeg 120 kg en kan toch makelijk 60 km maken met baterij en dit in Z limburg
Ingezonden door Bert
Ik heb nu sinds 3 weken een Sundvall Sagunto, Versie 3. Dit is het momenteel het nieuwste en duurste model(1099,=) Is voorzien van een 36V/10 Ah Lithium-ion accu, dichte kettingkast met 8 shimano versnellingen en een echt waterdicht display met 9 ondersteuningsniveau's. Wat een heerlijke fiets is dit. Gebruik hem voor woon werk verkeer (2x15km p/dg) Op de eerste accu ca. 80 km gefietst in zwaarste ondersteuning stand. Fietsen zonder ondersteuning is nauwelijks zwaarder dan een normale fiets. Ik heb nog geen negatieve punten kunnen ontdekken en ben tot nu toe dik tevreden.
Ingezonden door Michiel
VCB heeft eigen technische dienst waar je op afspraak kleine reparaties kunt laten doen dus scheelt ook weer
Ingezonden door jan snor
wat kost een lcd display voor een sundvall electrische fiets
Ingezonden door frans
ik heb n probleem met de lcd display mn zoon ( nieuwschierig als die is) heb de - en de aan uit knop tegelijk ingedrukt gehouden zodat je in n menu uitkomt en heeft die instellingen veranderd,weet iemand hoe die instellingen moeten staan,of hoe ik dr achter kan komen ik heb n sundvall almeria 36v grtz frans
Ingezonden door Ton
Wie kan mij helpen om mijn accu op te laden van de sundvall ebike? Ik zie nergens een aansluiting voor mijn oplader. Vindt het ook niet duidelijk ik de beschrijving staan. Wil hem nu nml voor het eerst gaan opladen.
Ingezonden door Mary
Even een vraagje. Ik heb een sandaal fiets gekocht. Heb nu een probleempje. Ik wil hem voor het eerst gaan opladen. In de beschrijving kan ik niet goed vinden hoe ik dit moet doen. Wie kan mij zeggen hoe ik het moet doen. Ik heb een stekkertje maar zie geen gaatje in fiets of lader waar ik hem moet aankoppelen. Wie kan me helpen.
Ingezonden door piet
Ik vraag me af hoe er een spaak kan breken in een wiel?
dat kan alleen als je er als een gek mee omgaat.
evenals een klapband.
een sundvall is helemaal oké.
Beslist geen prul!
Ingezonden door Lydia Scholten
Hoe fietst de SV zonder ondersteuning?
Zwaarder of als een gewone fiets?
Ingezonden door moby
oprotten met die rommel - niets dan ellende - koop beter iets van een merk dat deugd en amper een paar honderd meer
Ingezonden door Patrick
heb tot nu nog geen nadelen ondervonden van de subdvall e fiets gekocht bij vancraenenbroek opglabeek voldoet volledig aan de gestelde eisen en is volgens mij niet slechter dan een veel duurdere fiets van een gekend merk
Ingezonden door vandenBoom
de accu is twee jaar garantiez
Ingezonden door Jan
Heb sinds aug 2011 2 elektrische fietsen bij cranenbroek gekocht, heb niets als ellende gehad, spaken gebroken, ondersteuning die uitviel, wanneer houd het op. Repareer ze nu zelf maar, is goedkoper dan elke keer terug gaan.
SundVall electrische fiets (Alicante)
Ingezonden door Franciska
Wij hebben twee alicante sundvall fietsen gekocht en daar zijn we super tevreden mee. Het zijn heerlijke tourfietsen, rijden erg goed en de motor is erg krachtig. Mijn man is 98 kg en ikzelf ben 75 kg zwaar, maar qua trekkracht merken wij weinig tot geen verschil. Het is vaak een afweging: Ga ik voor goedkoper maar een onbekend merk, of betaal ik liever wat meer voor een merk wat ik wel ken.
Wij hebben geen spijt van deze aankoop en we zijn er super blij mee. Spuit de ketting regelmatig in met olie en wrijf de fiets droog als hij nat is. Qua prijs/kwaliteit verhouding is dit echt een superaankoop geweest!
Ingezonden door van den BOOM
heb een Batavuselec,hopeloos slecht trektniet een slak Heb ook een SUNVALL9maanden oud heel goed,onderdelen bij cranenbroek in Schijndel
Ingezonden door van den bovenkamp
Ik heb een sundval 36 v sinatra besteld wie heeft er ervaring mee
Ingezonden door jan
helemaal mee eens,voor dat geld moet je zeker niet zeuren.
Ingezonden door René
Sinds een week ook een Sunvall en ben er zéér tevreden over .
er zit een 36v 10 amp. accu in en rijd er minstens 50 km mee in(in zuid limburg nog wel!)
de motor is behoorlijk sterk en loopt geruisloos.
De kwaliteit zal best wat minder zijn dan een a-merk maar daar is de prijs dan ook naar!
Ingezonden door sjannie
Graag meer positieve of negatieve reactie over de electrische fiets van cranenbroek met 36 volt accu. Hoe lang kun je er mee rijden als je 70 kilo zwaar bent.Mijn vriend weegt 95 kilo hoelang gaat de accu dan mee. We willen namelijk 2 fietsen kopen.Dank jullie.
Ingezonden door vok
waar worden ze gemaakt
Ingezonden door Marleen
Mijn man en ik hebben al sinds oktober 2011 ieder een sundvall fiets en samen hebben we er al meer dan 3000 km mee gefietst, het zijn prima fietsen en ze voldoen aan alles wat de verkoper beloofd heeft.
Ingezonden door Greet
wij hebben ook zo'n fiets gekocht grote rommel is het! al 3 keer mee terug geweest en telkens ben ik hem minimaal 2 weken kwijt. een tip koop u fietsen in een fietsenzaak en niet in een bouwmarkt dan heb je teminste service!
Ingezonden door twan
wij hebben twee sundvall electrische fietsen gekocht bij van cranenbroek en wij hebben geen problemen had ik al veel eerder moeten doen
Ingezonden door kim
heb de fiets nu een week in bezit en ben tot nu toe tevreden. de km teller en snelheidsmeter bleken na aankoop bij thuiskomst niet te doen, de sensor werd meteen vervangen en alles werkt nu zoals het moet. Tot nu toe enigste minpuntje is dat er geen echt passende kinderzitjes te krijgen zijn. Wij hebben nu een zitje gevonden dat wel past (gmg tipp maxi) we hebben alleen met een gatenboor een gat moeten boren in in het stoeltje om de accu aan/uit te kunnen zetten.
Ingezonden door mart
ik heb een sunvall 36v gekocht bij van cranenbroek ,maar niks als ellende elke keer kapotte spaken achter en zeer slechte banden
en de fietscomputer is ook niet alles gaat spontaan uit dus geen ondersteuning meer ,al 2x terug geweest en kan alleen op woensdag want die monteur komt maar een keer per week heb vanmorgen een klapband gehad door de nieuwe spaken ,die ze er woensdag weer vervangen hebben .zo blijkt maar weer beter een paar honderd euro meer uitgeven dan heb je niet zoveel problemen.....
Ingezonden door Fons
Ken dit merk niet, maar weet wel dat het gevaarlijk is om een onbekent merk te kopen.
Ik heb zelf een staan waar ik geen onderdelen van kan krijgen, had hem in een bouwmarkt gekocht en daar hebben ze geen fietsonderdelen of monteurs
groetjes Fons
Post een antwoord

om veiligheidsredenen, type de code over in de box. Als je de code niet kan lezen, ververs je de pagina.